Thursday, June 4, 2009

Hobi satu kemestian

Salam manis.

Saya tidak boleh mendengar berita saudara terdekat atau sahabat karib bakal melangsungkan majlis - tidak kiralah majlis bertunang, nikah, khatam quran, kenduri 'house warming' dan apa sahaja, pasti fikiran saya akan segera berputar mencari apakah ada benda yang sesuai untuk saya melampiaskan hobi yang satu ini.

Apa agaknya hobi tu ye?

Hmm...hobi yang saya maksudkan ialah menyediakan apa sahaja yang boleh dijadikan kenangan untuk majlis berkenaan - bunga telur, bunga pahar, cenderahati, dekorasi hidangan dan apa sahaja yang ada kaitan dengan seni.

Bukan mudah melaksanakan hobi ini, perlu korbankan masa dan tenaga. Kadangkala sehingga berbulan-bulan, baru nampak hasilnya. Tetapi apabila telah siap, hilang segala penat lelah menyiapkannya.

Saya cuba kongsikan dari semasa ke semasa antara barang-barang yang telah saya hasilkan. Selamat mencuci mata.

No comments:

Post a Comment